VÁCI EGYHÁZMEGYE KÓRHÁZLELKÉSZI SZOLGÁLATA Vác, Migazzi tér 1. (+36) 27/814-114 Fax: (+36) 27/814-101

Hírek

Zarándoklat a Sziklakápolnához
2018. október 11.

Lassan október közepe, s az időjárás magát meghazudtolva, nem az ősz borongós, esős, hideg arcát mutatja, hanem ragyogó napsütéses, meleg, kellemes langyos széllel simogat meg bennünket. Ezt éreztük október 10-én, amikor nekivágtunk a Ludányhalászi Ipolypart Otthon több mint negyven lakójával, az őket kísérő foglalkoztató nővérekkel, dolgozókkal, Faragó Artúr egyházmegyei kórházlelkésszel és Koplányi János lelkigondozóval, hogy együtt szentmisén vehessünk részt a Sziklakápolnában.

Szécsényben csatlakoztam egy kolléganővel a csoporthoz, nagyon kedvesen, jókedvűen fogadtak, mind a dolgozók, mind a lakók! Sok ismerős üdvözölt, érezhető volt az a tiszta gyermeki öröm, hogy a mai nap a kikapcsolódásról, feltöltődésről szól. Kimozdultunk a megszokottból, a csendességből a zajos fővárosba.

Koplányi János lelkigondozó, miután mindannyiunkat köszöntött, elmondta, hogy most egy zarándokútra megyünk, s ezzel a tudattal készítsük a lelkünket erre az útra, imával egymásra való odafigyeléssel. Útközben pár tized rózsafűzért, és a lorettói litániát imádkoztuk, közben énekeltünk. Szitáné Erika a Sziklakápolna történetéről, és az ott található látnivalókról olvasott nekünk.

Balassagyarmaton csatlakoztak négyen a csoporthoz, az ÉFOÉSZ Elfogadásért Önérvényesítő Egyesület három tagja és egy kísérő. Ez nem az első alkalom, hogy a ludányi csoporttal közösen töltenek el egy napot, úgyhogy ismerősként üdvözöltük egymást!

Istennek hála és rátermett buszsofőrünknek köszönhetően, nagyon közel sikerült megállnia a busznak a Sziklakápolnához, így biztos közelségben érezhettük magunkat.

A szentmisét Artúr atya tartotta, szentbeszédében rámutatott arra, hogy Isten jelen van a teremtett világban, nemcsak megalkotta, hanem fenn is tartja gondját/gondunkat viseli. A szentmise üdvösséges idő, Isten jelen van számunkra, újjá teremt bennünket, s így újra bizalom ébred bennünk, a másik ember iránt is. Minden templomban s most itt ebben a szép Sziklatemplomban is különös pillanatokat tudunk átélni. „Kérjük az Istent, tudjuk jól felhasználni ezeket a pillanatokat!”

Megnéztük a Sziklakápolnában a pálosok egyik legértékesebb ereklyéjét: Remete Szent Pál lábszárcsontját, Ferencz Béla Kaliforniában élő erdélyi fafaragó művész hársfából készített alkotásait, (a berendezés tíz éven át készült), s még sok látnivalót, amit nem sorolok fel.

A Gellért-hegy megmászására vállalkoztunk, voltak, akik a keresztig, mások a Szabadság-szoborig is feljutottak. Közben gyönyörködhettünk a lélegzetelállító látványban, gyönyörű virágok tarkították utunkat! Személy szerint nagyon hálás vagyok, hogy részt vehettem ezen a tartalmas, lélekemelő zarándokúton!

Köszönet és hála mindenkinek, akik lehetővé tették, hogy ezt a napot együtt eltölthessük!

Szitáné Andi, lelkigondozó

A Mária hónap alkalmából Koplányi János lelkigondozónk megszervezte a budapesti Magyarok Nagyasszonya Sziklatemplomba a látogatást.

40 lakóval reggel 8 órakor indultunk. Útközben elmélkedtünk és sokat imádkoztunk János vezetésével és Szita Tamásné, Andi énekkíséretével. Vácott cstlakozott hozzánk Artúr atya. További utunk közvetlen és jó hangulatban telt. Az utazás ideje alatt megismertük a kápolna történetét. Legnagyobb igyekezetünk éllenére egy kicsit késtünk, nem tudták a misét 12:30-kor kezdeni. Andi és a Szent Erzsébet Kórus gitáros énekének hangjai betöltötték a templom minden zugát. A látogató idegenek is rácsodálkoztak és bekapcsolódtak a mise rendjébe.

Mise után a szabadban fogyasztottuk el az ebédünket. Étkezés közben csodálatos látványba volt részünk, láthattuk a Dunát és a pesti oldalt. A vállalkozó és járóképes, fürge lakókkal elindultunk a Gellért hegy meghódítására, a Szabadság-szoborhoz. A hegymászás jócskán megdobogtatta szívünket. A félelmetes magasságból csodálatos látvány tárult elénk.

Hazafelé a McDonalds-ban uzsonnáztunk. A visszautunk is jó hangulatba telt. Este 8 órára értünk haza tele élménnyel. Köszönjük a lehetőséget, a szervezést és a lebonyolítást! Számomra külön élményt jelentett, hogy a Sziklakápolnában felolvashattam a szentleckét.